Deklaracja dostępności
Treść
Deklaracja Dostępności dla strony internetowej www.kzgrl.pl
Komunalny Związek Gmin Regionu Leszczyńskiego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego.
- Data publikacji strony internetowej: 2020-10-30.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-02-20.
Status zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niespełnione wymagania
- Nie wszystkie dokumenty PDF są poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących.
- Brak opisów alternatywnych.
- Nie wszystkie teksty zamieszczone w serwisie napisane są w sposób dostępny dla osób, które na co dzień nie posługują się językiem urzędowym.
Powody braku spełaniania wymagań
- Filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
- Poprawienie dostępności strony niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-02-20.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-02-20.
Skróty klawiaturowe
- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Katarzyna Michałowska, kmichalowska@kzgrl.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 65 529 4934 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Komunalny Związek Gmin Regionu Leszczyńskiego
Parking
- Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 1 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
- Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
- Parking jest bezpłatny.
Pies asystujący
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
- Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
- Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
- Otworzenie drzwi wymaga dużej siły.
- Drzwi są przeźroczyste i nie są kontrastowo oznaczone.
-
W szczególnych sytuacjach można skorzystać z pomocy pracowników. W tym celu proszę zadzwonić na numer telefonu (65) 529 4934.
Przestrzeń za wejściem
- Punkt obsługi znajduje się na pierwszym piętrze, pokój numer 2
- Blat jest obniżony i może do niego podjechać osoba na wózku.
Ciągi poziome
- Pomieszczenia znajdują się na 2 kondygnacjach.
Ciągi pionowe
- Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
- Możesz skorzystać z windy.
Schody
- Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
- Stopnie są oznaczone kontrastowo
Winda
- Drzwi windy otwierają się automatycznie
- Winda znajduje się w budynku
- W razie problemów - zadzwoń do obsługi na numer telefonu: 65 529 4934
Łazienka
- Nie mamy dostępnej toalety.
Aplikacje mobilne
- ECO HARMONOGRAM - https://www.ecoharmonogram.pl/
Dodatkowe informacje
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://bip.kzgrl.pl/artykul/43/51/raport-o-stanie-zapewnienia-dostepnosci
- Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: https://bip.kzgrl.pl/artykul/43/35/wniosek-o-skorzystanie-z-pomocy-pracownikow-wladajacych-pjm
- Deklaracja dostępności została przygotowana w Generatorze Deklaracji Dostępności..